طراحی آرم و لوگو

طراحی تخصصی آرم ، لوگو ، برند ، نشان ، نماد ، تایپوگرافی ، علامت

طراحی آرم و لوگو

طراحی تخصصی آرم ، لوگو ، برند ، نشان ، نماد ، تایپوگرافی ، علامت

لوگو یا برند ، یک نماینده است ، از آنچه میخواهید به دیگران معرفی کنید .

  • ۰
  • ۰


10 سوال اساسی برای طراحی لوگو موفق


لوگوی شما چه چیزی در مورد شما می گوید؟


در طول 9 سال ؛ من به عنوان یک طراح ارشد گرافیک، وقتی که از مشتریان ۱۰ سوال مهم را قبل از شروع پروژه پرسیده ام ، لوگوی شگفت انگیزی را دیده اند . 

توجه دقیق آنها و پاسخ های متفکرانه ، طراح لوگو را قادر می سازد هنر و علم را برای تولید علامتها و نشانهایی که برجسته هستند، ترکیب کند و در عین حال، ارزش های متمایز یک شرکت را نشان دهند.


از آنجا که گام بعدی ؛ شروع به همکاری و ارتباط با طراح شما است ؛ من بر روی "طراح" تأکید میکنم، زیرا برخی افراد متقاعد شده اند که میتوانند لوگو خود را طراحی کنند. این یک اشتباه رایج است. پیدا کردن طراح لوگوی با استعداد ؛ در طولانی مدت هزینه اش پرداخت می شود. بجای تلاش برای صرفه جویی در کمی پول و زندگی ؛ در عوض، در یک لوگویی سرمایه گذاری کنید که اعتماد به نام تجاری و مشتریان آینده شما را در بر می گیرد.


پاسخ دادن به سوالات زیر به دقت کمک خواهد کرد که مشتریان و طراحان به نتایج عالی دست یابند.



1. آیا شما خدمات و یا محصولات شرکت خود را توصیف می کنید؟

این بسیار مهم است، زیرا براساس نحوه کسب و کار ؛ محصولات شما توصیف می شود، طراحان می توانند تصمیم بگیرند که در چه مسیری قرار بگیرند و این به سوال بعدی منجر می شود ...


2. شما کدام لوگو را دوست دارید؟

انجام برخی از تحقیقات برای اینکه ببینید کدام لوگو با شما ربط دارد. همچنین، چه لوگوهایی را دوست دارید؟ آرم های رقبا شما چقدر شبیه هستند؟ برای مشتری و طراح مهم است که بیننده ها تفاوت روشنی بین سبک های رقبا داشته باشند تا لوگویی ایجاد شود که متفاوت از رقابت شما باشد.


3. آیا می خواهید آرم جدید خود را طراحی کنید؟

توصیف آنچه برند شما باید در مورد شرکت شما بگوید. چه پیامی باید منتقل شود؟


4. رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

نگاهی به آرم ها و مارک های رقبا خود داشته باشید. چه اشکال و رنگ هایی را معمولا استفاده می کنند. بسیار مهم است که با طراح خود مشورت کنید تا بتوانید لوگوهای متمایز ایجاد کنید. پس از همه، شما می خواهید از رقبای خود جدا شوید.


5. محدوده سنی پایه اصلی مشتری هدف شما چیست؟

هر شرکت دارای سن جمعیتی است که سعی در رسیدن به آنها دارد (حتی اگر آنها به طور عمومی نمی گویند). به عنوان مثال، اپل بر افراد جوان تمرکز می کند، در حالی که Rolls-Royce مخاطبان قدیمی را هدف قرار می دهد.


6. آیا شما ترجیحات رنگ یا رنگ های تجاری دارید؟

برای طراح لوگو مهم است که ترجیحات مشتری را درک کند ، مخصوصا اگر راهنمایی نام تجاری موجود برای کار کردن وجود نداشته باشد. این زمانی است که یک طراح می تواند استفاده رنگ را برای صنایع مختلف توضیح دهد . طراح شما می تواند از مطالعه قبلی رقابت و پالت های نام تجاری خود استفاده کند.


7. آیا فونت هایی دارید که طراح باید در نظر بگیرد؟

مانند رنگ ها، فونت ها نیز تحریک می کنند و الهام بخش احساسات می شوند. طراح شما باید تفاوت بین چهار نوع فونت اصلی را داشته باشد

فونتها ممکن است برای مطابقت با سرویس یا محصول کسب و کار انتخاب شوند. به عنوان مثال، یک لوگو برای یک شرکت قانونی، که باید حقیقت، افتخار، قدرت و عدالت را تحویل دهد، ممکن است بهتر باشد با یک فونت جسورانه و صریح بدون پیچ و تاب خوردن. از سوی دیگر، لوگو برای محصولات آرایشی اغلب از فونت های نازک و ملایم استفاده می کنند.


8. آیا شعار یا عنوان دارید؟ آیا باید در آرم ثبت شود؟

اگر آرم شما نیاز به یک شعار داشته باشد، طراح معمولا باید دو فونت را ترکیب کند. این باید با دقت انجام شود. قوانین باید برای اندازه فونت تنظیم شوند، مانند زمانی که یک لوگو توسط خود استفاده می شود و هنگامی که آرم با شعار استفاده می شود.


به عنوان مثال، تقریبا غیرممکن است لوگو را با یک شعار بر روی قلم یا یک شیء کوچک چاپ کنید. بنابراین، حداقل اندازه آرم و شعار، یا هر دو، باید در ابتدای فرآیند طراحی تعیین شود. انتخاب حداقل اندازه به شدت بر روند طراحی لوگو تاثیر می گذارد، زیرا لوگو هایی مانند حلقه های پیچیده فقط می تواند به اندازه بسیار کوچک باشد.


9. کدام مارک ها الهام بخش شما هستند؟

چه علامت های تجاری با شما بازتاب می شود؟ آیا شما مارک های دیگری را دوست ندارید؟ ارائه نمونه ها می تواند به ساده سازی روند کمک کند و به طراح شما کمک کند تا گزینه هایی را که برای شرکت شما مناسب تر است، ایجاد کنید.


10.   برای ایجاد بهترین لوگو چقدر زمان لازم است ؟

همانطور که در ابتدا گفتم طراحی لوگو علم و هنر است. پاسخ دادن به این 10 سؤال، طراح را قادر میسازد تا علمی را که به نوبه خود از هنر پشتیبانی میکند، طراحی کند. چرا؟ از آنجا که هنر را نمی توان مجبور کرد . 

زمان لازم را به طراح خود برای تحقیق، فکر کردن، درک نیازهای کسب و کار ، طراحی، و اقدامات لازم برای ایجاد یک علامت بزرگ بدهید.  طراحی یک فرآیند خلاقانه است و به زمان و صبر و شکیبایی نیاز دارد. بعضی از طراحان سریع تر هستند، بعضی روش های خاصی دارند ، اما همه از لحاظ زمانی مناسب هستند.


وقت خود را صرف کرده و به آن فکر کنید. طراح باید هدف، ترجیحات و سلیقه خود را درک کند. فعال باشید منتظر نمانید که طراح درخواست پاسخ کند. آنها را آماده کنید تا تعهد خود را نسبت به این روند نشان دهند. این همچنین به روند سریع طراحی کمک می کند و به طراح شما کمک می کند تا وضوح بیشتری در مورد آنچه شما میخواهید را بدهد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی