آرم های خوب، مفاهیم اصلی یک سازمان را بیان می کنند .
طراحان لوگو های حرفه ای ایده های خاصی را انجام می دهند و طرح های خود را با مشتری خود به اشتراک میگذارند . در حالی که اصول طراحی لوگو خوب را دنبال می کنند. حتی اگر آنها اغلب فقط تصاویر کوچکی باشند لوگوها دارای معانی زیادی هستند و طراحی آن نیز دارای مسئولیت بسیار زیادی است. لوگو معمولا نماینده قابل تشخیص یک شرکت یا سازمان است. و با اطلاعات بیشتر در دسترس کاربران معمولی امروز، آرم ها نیز باید از طرف نام تجاری خود به سرعت و به طور موثر ارتباط برقرار کنند. برای مقابله با چنین چالشی پیچیده، بسیاری از مارک ها تصمیم به استخدام کمک خارجی می کنند. اما برای کسانی که از فرآیند طراحی لوگو با نام تجاری جدید هستند، کار با کارشناسان آزاد برای طراحی یک لوگو می تواند یک چالش باشد.
ما فکر می کنیم جالب است که با تعدادی از این طراحان صحبت کنیم که می دانند چطوری لوگو ها را از ابتدا ایجاد می کنند. از مرحله مفهوم تا محصول نهایی، چه چیزی در طراحی آرم می شود؟ طراحان چگونه می توانند مأموریت و شخصیت سازمان را به یک تصویر ساده تبدیل کنند، مخصوصا وقتی که آنها بخشی از سازمان نیستند؟ بخوانید تا متوجه شوید.
چه چیزی در لوگو است؟
هنگامی که یک طراح برای اولین بار بر روی یک پروژه آرم جدید وارد می شود، او زمان زیادی را صرف تلاش برای درک هر دو سازمان و مخاطبان آن می کند. ما به فرایند یادگیری آنچه که آرم نیاز دارد "بعدا" میگوییم
اما ابتدا بگذارید در مورد آنچه یک لوگوی بزرگ در وهله اول ایجاد می کند صحبت کنیم.
بیشتر طراحان لوگو برخی از این اصول رادنبال می کنند :
- سادگی: آیا طراحی ساده و تمیز به اندازه کافی برای انعطاف پذیری و به راحتی قابل تشخیص است؟ آیا خیلی شلوغ نیست ؟ منحرف و یا گیج کننده نیست؟
- یادآوری: آیا به سرعت قابل تشخیص است؟ آیا مردم باید صرف یک یا دو یا دو مورد تفکر در مورد آن مفهوم آن را دریابند ؟
- چند منظوره: آیا آن را به اندازه های مختلف بدون از دست دادن کیفیت و در رسانه های مختلف و در زمینه های مختلف میتوان استفاده کرد ؟
- مناسب بودن: آیا از نظر مخاطب مورد نظر تازگی دارد؟
طراح گرافیک تایلر لیتوین که لوگو برای HubSpot و سایر سازمان ها را ایجاد می کند، می گوید که این پنج اصل برای طراحان، طراحی لوگو جدید را بسیار دشوار می کند.
تایلر به من گفت: "طراحان تمایل دارند تا در مورد چشم انداز طراحی چیزهایی که به نظر تازه و از سبک های جدید پیروی میکنند هیجان زده شوند ." "اما هنگامی که شما طراحی لوگوی خود را انجام می دهید در نهایت برای حل مشکلی تصمیم می گیرید. شما سعی می کنید چیزهایی را به راحتی بیان کنید که در درون هسته های اصلی یک سازمان و آنچه که این سازمان میخواهد را در بر بگیرد. حفظ این پنج چیز در ذهن شما مانع از فراموشی آنچه شما انجام داده اید می شود ، این شما را صادقانه نگه می دارد. "