طراحی آرم و لوگو

طراحی تخصصی آرم ، لوگو ، برند ، نشان ، نماد ، تایپوگرافی ، علامت

طراحی آرم و لوگو

طراحی تخصصی آرم ، لوگو ، برند ، نشان ، نماد ، تایپوگرافی ، علامت

لوگو یا برند ، یک نماینده است ، از آنچه میخواهید به دیگران معرفی کنید .

۱۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی آرم و لوگو موسسات ثبتی و حقوقی بدلیل ارتباط مشتری با ثبت شرکت و برند از حساسیت خاصی برخوردار است . که به تعبیری لوگو ویترین آنها به حساب میآید . بر همین اساس دقت نظر خاصی در طراحی می طلبد . در زیر تعدادی از لوگو هایی که برای موسسات حقوقی و ثبتی طراحی کردیم به نمایش گذاشته میشود .

جهت سفارشات با شماره  ۰۹۳۹۹۱۰۰۱۲۶ تماس حاصل فرمائید .



برای همکاران عزیز تخفیف ویژه در نظر گرفته ایم




نمونه لوگو های  کامل تر در کانال تلگرام :

https://telegram.me/qom_graphist



گروه وکلای بازرگان

ثبت مریدی

ثبت ماهور

ثبت و حساب

موسسه حقوقی عدل سرای ترنم

ثبتی و حقوقی حامی

ثبت آراد

ثبت خیام

ثبت نخستین

موسسه حقوقی منتظران

ثبت ارمغان

ثبت جهانی

ثبت و حقوقی یگانه

ثبت امیری

ثبت ارمغان

ثبت صدر میرداماد

حقوقی پیشگامان عدالت

ثبت کوروش

ثبت کیا مرصاد

ثبت اکسیر آسیا

حقوقی عدالت آفرینان

حقوقی قانون محوران

ثبت فرادید

حقوقی ثبتی پندار

ثبت تابناک

ثبت رادین

حقوقی پویندگان عدل و سازش ایرانیان

حقوقی عصر جدید

حقوقی دادخواه عدالت گستر نور

ثبت تیام

حقوقی نامداران دفاع دوست




  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰

بسم الله

کانال تلگرامی مجمع همکاران ثبتی حقوقی و حسابداری ؛ محلی برای تبلیغات ؛ اطلاع رسانی ؛ اخبار و نیازمندیها است .  دیده شوید ...‌

عضویت و تبلیغات در این کانال رایگان است .

آدرس کانال :

http://T.me/nhhsh


  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰

فریلنسر کیست و فریلنسینگ چیست ؟

فریلنسر به کسی گفته می‌شود که برای خود و بصورت پروژه‌ای کار می‌کند. فریلنسر فردی است که یک حرفه و تخصص مثل عکاسی ، نویسندگی ، طراحی سایت ، برنامه نویسی ، طراحی لوگو ، گرافیک ، ترجمه و ... دارد و به صورت پروژه ای و آزاد برای دیگران کار می‌کند.

فریلنسینگ می‌تواند یک شغل تمام وقت یا پاره وقت باشد. در واقع به کارهایی که می‌توانید در خانه و به صورت آنلاین و از راه دور انجام دهید، فریلنسینگ گفته می‌شود.

مزیت‌های فریلنسینگ

  • شما برای خود کار می‌کنید.
  • هر جا که دوست داشته باشید کار می‌کنید.
  • روی هر پروژه‌ای که دوست داشته باشید کار می‌کنید.
  • هیچ مدیر یا رئیسی بالای سر شما نیست.
  • درآمد شما حد و مرز ندارد و شما می‌توانید با انجام پروژه‌های بیشتر و تخصصی‌تر، درآمد بسیار بالایی داشته باشید.
  • معایب فریلنسینگ

  • شما می‌بایست همه کارها را خودتان انجام دهید: حسابداری، بازاریابی، فروش، انجام پروژه، ارتباط با مشتری و … ممکن است زندگی و کار شما با هم ترکیب شود بنابراین مدیریت زمان برای شما خیلی مهم است.
  • شما همکار یا هم تیمی نخواهید داشت.
  • هر روز در شرکت وقت تلف نمی‌کنید تا آخر ماه حقوق بگیرید. اگر پروژه درست و به موقع انجام نشود، کارفرما دیگر با شما کار نخواهد کرد.
  • آنچه خواندید خلاصه ای بود برای آشنایی با دورکاری و آزادکاری
  • منبع : مرکز مدیریت پونیشا

 

 

محمد مختار برمکی هستم . فریلنسر با تخصص طراحی لوگو 

 
 
 

شماره تماس : 09399100126   /  مختار برمکی

آی دی تلگرام : Abdolzahra_fani@

  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰

نیت کن و اسکرین شات بگیر

کاری از طراحی آرم و لوگو

میتوانید گیف زیر ذخیره و برای دیگران ارسال کنید .

 

  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰

ما فکر می کنیم جالب است که با تعدادی از این طراحان صحبت کنیم که می دانند چطوری لوگو ها را از ابتدا ایجاد می کنند. از مرحله مفهوم تا محصول نهایی، چه چیزی در طراحی آرم می شود؟ طراحان چگونه می توانند مأموریت و شخصیت سازمان را به یک تصویر ساده تبدیل کنند، مخصوصا وقتی که آنها بخشی از سازمان نیستند؟ بخوانید تا متوجه شوید.

چه چیزی در لوگو است؟

هنگامی که یک طراح برای اولین بار بر روی یک پروژه آرم جدید وارد می شود، او زمان زیادی را صرف تلاش برای درک هر دو سازمان و مخاطبان آن می کند. ما به فرایند یادگیری آنچه که آرم نیاز دارد "بعدا" میگوییم

اما ابتدا بگذارید در مورد آنچه یک لوگوی بزرگ در وهله اول ایجاد می کند صحبت کنیم.

بیشتر طراحان لوگو برخی از این اصول رادنبال می کنند :

  • سادگی:  آیا طراحی ساده و تمیز به اندازه کافی برای انعطاف پذیری و به راحتی قابل تشخیص است؟ آیا خیلی شلوغ نیست ؟ منحرف و یا گیج کننده نیست؟
  • یادآوری:  آیا به سرعت قابل تشخیص است؟ آیا مردم باید صرف یک یا دو یا دو مورد تفکر در مورد آن مفهوم آن را دریابند ؟
  • چند منظوره: آیا آن را به اندازه های مختلف بدون از دست دادن کیفیت و در رسانه های مختلف و در زمینه های مختلف میتوان استفاده کرد ؟
  • مناسب بودن:  آیا از نظر مخاطب مورد نظر تازگی دارد؟

طراح گرافیک تایلر لیتوین که لوگو برای HubSpot و سایر سازمان ها را ایجاد می کند، می گوید که این پنج اصل برای طراحان، طراحی لوگو جدید را بسیار دشوار می کند.

تایلر به من گفت: "طراحان تمایل دارند تا در مورد چشم انداز طراحی چیزهایی که به نظر تازه و از سبک های جدید پیروی میکنند هیجان زده شوند ." "اما هنگامی که شما طراحی لوگوی خود را انجام می دهید در نهایت برای حل مشکلی تصمیم می گیرید. شما سعی می کنید چیزهایی را به راحتی بیان کنید که در درون هسته های اصلی یک سازمان و آنچه که این سازمان میخواهد را در بر بگیرد. حفظ این پنج چیز در ذهن شما مانع از فراموشی آنچه شما انجام داده اید می شود ، این شما را صادقانه نگه می دارد. "


  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰


10 سوال اساسی برای طراحی لوگو موفق


لوگوی شما چه چیزی در مورد شما می گوید؟


در طول 9 سال ؛ من به عنوان یک طراح ارشد گرافیک، وقتی که از مشتریان ۱۰ سوال مهم را قبل از شروع پروژه پرسیده ام ، لوگوی شگفت انگیزی را دیده اند . 

توجه دقیق آنها و پاسخ های متفکرانه ، طراح لوگو را قادر می سازد هنر و علم را برای تولید علامتها و نشانهایی که برجسته هستند، ترکیب کند و در عین حال، ارزش های متمایز یک شرکت را نشان دهند.


از آنجا که گام بعدی ؛ شروع به همکاری و ارتباط با طراح شما است ؛ من بر روی "طراح" تأکید میکنم، زیرا برخی افراد متقاعد شده اند که میتوانند لوگو خود را طراحی کنند. این یک اشتباه رایج است. پیدا کردن طراح لوگوی با استعداد ؛ در طولانی مدت هزینه اش پرداخت می شود. بجای تلاش برای صرفه جویی در کمی پول و زندگی ؛ در عوض، در یک لوگویی سرمایه گذاری کنید که اعتماد به نام تجاری و مشتریان آینده شما را در بر می گیرد.


پاسخ دادن به سوالات زیر به دقت کمک خواهد کرد که مشتریان و طراحان به نتایج عالی دست یابند.



1. آیا شما خدمات و یا محصولات شرکت خود را توصیف می کنید؟

این بسیار مهم است، زیرا براساس نحوه کسب و کار ؛ محصولات شما توصیف می شود، طراحان می توانند تصمیم بگیرند که در چه مسیری قرار بگیرند و این به سوال بعدی منجر می شود ...


2. شما کدام لوگو را دوست دارید؟

انجام برخی از تحقیقات برای اینکه ببینید کدام لوگو با شما ربط دارد. همچنین، چه لوگوهایی را دوست دارید؟ آرم های رقبا شما چقدر شبیه هستند؟ برای مشتری و طراح مهم است که بیننده ها تفاوت روشنی بین سبک های رقبا داشته باشند تا لوگویی ایجاد شود که متفاوت از رقابت شما باشد.


3. آیا می خواهید آرم جدید خود را طراحی کنید؟

توصیف آنچه برند شما باید در مورد شرکت شما بگوید. چه پیامی باید منتقل شود؟


4. رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

نگاهی به آرم ها و مارک های رقبا خود داشته باشید. چه اشکال و رنگ هایی را معمولا استفاده می کنند. بسیار مهم است که با طراح خود مشورت کنید تا بتوانید لوگوهای متمایز ایجاد کنید. پس از همه، شما می خواهید از رقبای خود جدا شوید.


5. محدوده سنی پایه اصلی مشتری هدف شما چیست؟

هر شرکت دارای سن جمعیتی است که سعی در رسیدن به آنها دارد (حتی اگر آنها به طور عمومی نمی گویند). به عنوان مثال، اپل بر افراد جوان تمرکز می کند، در حالی که Rolls-Royce مخاطبان قدیمی را هدف قرار می دهد.


6. آیا شما ترجیحات رنگ یا رنگ های تجاری دارید؟

برای طراح لوگو مهم است که ترجیحات مشتری را درک کند ، مخصوصا اگر راهنمایی نام تجاری موجود برای کار کردن وجود نداشته باشد. این زمانی است که یک طراح می تواند استفاده رنگ را برای صنایع مختلف توضیح دهد . طراح شما می تواند از مطالعه قبلی رقابت و پالت های نام تجاری خود استفاده کند.


7. آیا فونت هایی دارید که طراح باید در نظر بگیرد؟

مانند رنگ ها، فونت ها نیز تحریک می کنند و الهام بخش احساسات می شوند. طراح شما باید تفاوت بین چهار نوع فونت اصلی را داشته باشد

فونتها ممکن است برای مطابقت با سرویس یا محصول کسب و کار انتخاب شوند. به عنوان مثال، یک لوگو برای یک شرکت قانونی، که باید حقیقت، افتخار، قدرت و عدالت را تحویل دهد، ممکن است بهتر باشد با یک فونت جسورانه و صریح بدون پیچ و تاب خوردن. از سوی دیگر، لوگو برای محصولات آرایشی اغلب از فونت های نازک و ملایم استفاده می کنند.


8. آیا شعار یا عنوان دارید؟ آیا باید در آرم ثبت شود؟

اگر آرم شما نیاز به یک شعار داشته باشد، طراح معمولا باید دو فونت را ترکیب کند. این باید با دقت انجام شود. قوانین باید برای اندازه فونت تنظیم شوند، مانند زمانی که یک لوگو توسط خود استفاده می شود و هنگامی که آرم با شعار استفاده می شود.


به عنوان مثال، تقریبا غیرممکن است لوگو را با یک شعار بر روی قلم یا یک شیء کوچک چاپ کنید. بنابراین، حداقل اندازه آرم و شعار، یا هر دو، باید در ابتدای فرآیند طراحی تعیین شود. انتخاب حداقل اندازه به شدت بر روند طراحی لوگو تاثیر می گذارد، زیرا لوگو هایی مانند حلقه های پیچیده فقط می تواند به اندازه بسیار کوچک باشد.


9. کدام مارک ها الهام بخش شما هستند؟

چه علامت های تجاری با شما بازتاب می شود؟ آیا شما مارک های دیگری را دوست ندارید؟ ارائه نمونه ها می تواند به ساده سازی روند کمک کند و به طراح شما کمک کند تا گزینه هایی را که برای شرکت شما مناسب تر است، ایجاد کنید.


10.   برای ایجاد بهترین لوگو چقدر زمان لازم است ؟

همانطور که در ابتدا گفتم طراحی لوگو علم و هنر است. پاسخ دادن به این 10 سؤال، طراح را قادر میسازد تا علمی را که به نوبه خود از هنر پشتیبانی میکند، طراحی کند. چرا؟ از آنجا که هنر را نمی توان مجبور کرد . 

زمان لازم را به طراح خود برای تحقیق، فکر کردن، درک نیازهای کسب و کار ، طراحی، و اقدامات لازم برای ایجاد یک علامت بزرگ بدهید.  طراحی یک فرآیند خلاقانه است و به زمان و صبر و شکیبایی نیاز دارد. بعضی از طراحان سریع تر هستند، بعضی روش های خاصی دارند ، اما همه از لحاظ زمانی مناسب هستند.


وقت خود را صرف کرده و به آن فکر کنید. طراح باید هدف، ترجیحات و سلیقه خود را درک کند. فعال باشید منتظر نمانید که طراح درخواست پاسخ کند. آنها را آماده کنید تا تعهد خود را نسبت به این روند نشان دهند. این همچنین به روند سریع طراحی کمک می کند و به طراح شما کمک می کند تا وضوح بیشتری در مورد آنچه شما میخواهید را بدهد .

  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰

هویت قوی پشت یک لوگو پنهان است

کاشیوا ساتو در کنفرانس طراحی مغز و اعصاب در سنگاپور در تاریخ 7 مارس 2018

طراح برجسته ژاپنی روز چهارشنبه در کنفرانس طراحی Brainstorm در سنگاپور گفت: من جهان را از طریق آیکن ها می بینم و هر چیزی فقط می تواند یک نماد باشد.


"هدف از برند سازی ایجاد یک هویت قوی است . من در طول سالها آیکون های بسیاری ایجاد کرده ام. آنها برای برقراری ارتباط بسیار مهم هستند. 

ساتو گفت: آنها باید ساده و مستقیم باشند. فارغ التحصیل برنامه طراحی گرافیک دانشگاه تایما، در سال 2000 در آژانس تبلیغاتی Hakuhodo ژاپن 11 سال را سپری کرد و بعد به تاسیس استودیوی خلاق خود، Samurai. اقدام نمود .

 او بیشتر برای استفاده و طراحی فونتها و تایپهایش برای ایجاد آرمهای نمادین ، و اصرار بر اینکه یک نام تجاری ساده، واضح و قابل توجه باشد، شناخته شده است. 

ودر همچنین در رویکرد مینیمالیستی خود به ایده های پیچیده، او از فرهنگ و سنت های ژاپنی الهام می گیرد .

  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال یک نام تجاری بزرگ بدون لوگو دیده اید ؟ نه ؟ 

به همین دلیل است که وجود ندارد .

لوگو تاثیر زیادی بر مشتریان میگذارد . 

لوگو باعث میشود برند شما را درک کنند.

طبیعتا به همین دلیل است که می خواهید لوگوی شما برجسته باشد.

اما چطور میتوانم به آن دست پیدا کنم؟

نگران نباش این راهنمای مفید شما را به همه چیزهایی که برای طراحی آرم و برای شما و کسب و کار شما لازم است بدانید آموزش می دهد. 

در تعریف هویت برند شما و درک اینکه چه چیزی باعث ایجاد یک علامت بزرگ می شود،  انتخاب گزینه های طراحی مناسب و مرور روند طراحی، الزامی است .

ما در اینجا ۵ مرحله برای کمک به شما ذکر میکنیم


چگونگی طراحی لوگو در 5 مرحله: 


۱ . درک اینکه چرا به آرم نیاز دارید


۲ . قبل از شروع طراحی آرم خود ؛ برنامه ریزی کنید

* هویت نام تجاری خود را تعریف کنید

* الهام گرفتن را پیدا کنید

* اتمام رقابت


۳. لوگوی خود را طراحی کنید

* سبک طراحی خود را انتخاب کنید

* نوع مناسب آرم را پیدا کنید

* توجه به رنگ

* تایپوگرافی درست را انتخاب کنید


۴ . حرکت فرآیند طراحی

* با طراح خود ارتباط برقرار کنید

* ارزیابی گزینه های لوگو شما

* چه کاری انجام ندهید هنگام طراحی آرم


۵ . از آرم خود استفاده کنید


  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰


نمونه یک لوگو عربی حرفه ای
وبلاگ نویسان در خاورمیانه سریعا رشد می کنند و نسل جدیدی از وبلاگ نویسان با سفر در مد و زیبایی سر از کانال های یوتوب در می آورند و خود را به عنوان نفوذگر اینستاگرام معرفی می کنند . اما اگر یک رستوران لبنانی یا یک کافه ترکیه ای را راه اندازی کنید، فقط یک آرم خاص نیاز دارید، و یک لوگو عربی خیره کننده برای کسب و کار شما ضروری است.
آیا شما یک کارآفرین از دبی یا دارنده بنگاه کسب و کار یا املاک و مستغلات هستید ؟ یک شرکت ساختمانی قطر که نیاز به یک لوگوی ساختمانی دارد ؟  یا با یک شرکت رسانه ای یا فعالان عرصه مد در منطقه هستید ؟ پس این اولین دور از ایده های آرم های عربی ما است که عمدتا از گالری طراحی لوگو گسترده استخراج شده و الهام بخش لوگو شما و برای 
 هویت و زبانهای خاور میانه که بسیار غنی و متنوع در تنوع سبک های لوگو است باشد . تمرکز بر خوشنویسی این منطقه تصویری منعکس میکند از لبنان، ترکیه، عربستان سعودی، دبی، قطر، بحرین، مصر، اردن، عمان ؛ کویت و ایران در میان دیگران، مشتریان را برای دنبال کردن نتایج بزرگ برای طراحی پروژه های خود ترغیب میکند .

آرم های پیچیده ویژوال برای مارک های خاص تحت تاثیر هر مکان، کشور یا منطقه با ویژگی های فرهنگی و فیزیکی آن شناخته می شود و این شامل خاور میانه هم خواهد بود. طرح های عربی عمدتا از ویژگی های منحصر به فرد فرهنگ عرب الهام گرفته شده است. فکر می کنم شتر ، غذاهای معتبر / مواد غذایی ( فلافل )، سلاطین، قبایل بدوی ، تپه های شنی، دسر، لباس مانند فاس ترکی یا چفیه از عربستان سعودی ، قهوه عربیکا ؛ لوبیا، اهرام مصر، معماری مربوط به اینده و طراحی و معماری اسلامی سنتی ، و البته، اسکریپت خوشنویسی منحصر به فرد عربی است.

استفاده از الفبای عربی و هنرهای بومی نیز محبوبیت فراوانی دارد. سبک های خوشنویسی قدیمی نیز توسط طراحان برای ایجاد اصطلاحات مدرن، لوگوها و نام تجاری استفاده می شود.

در اینجا علامت تجاری مدرن شرکت Al Arabiya است. (این شرکت یکی از مراکز پخش تلویزیونی خاورمیانه است.) از خوشنویسی معاصر عربی استفاده می کند که برای یک کانال تلویزیونی می تواند به سرعت با منطقه مرتبط شود.

برخی از آرم ها از الگوهای طراحی هندسی استفاده می کنند که اغلب در ترکیب با مربع های تکراری و محافل ایجاد می شوند . اشکال ممکن است همپوشانی و درهم زدگی به منظور شکل دادن پیچیده داشته باشند .
  • مختار برمکی
  • ۰
  • ۰

طراحی لوگو برای رسانه های اجتماعی


چگونه لوگو پیام رسانهای اجتماعی طراحی شده است ؟

تقریبا هر کس یک گوشی هوشمند دارد و تقریبا همه ما از رسانه اجتماعی استفاده می کنیم. این تغییر نحوه ارتباط و مصرف محتوای روزانه را تغییر داد. این تغییر تاثیری مستقیم بر طراحی طراحان آرم دارد و در این وبلاگ می خواهم از چندین پیشرفت که متوجه شده ام صحبت کنم.


ما باید برای اندازه های فوق العاده کوچک طراحی کنیم

رسانه های اجتماعی تبدیل به یکی از سریع ترین، ارزان ترین و ساده ترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان تبدیل شده اند . به همین دلیل، این احتمالا به جایی خواهد رسید که مردم بیشتر با هویت نام تجاری شرکت آشنا خواهند شد.


این به این معنی است که آرم شما باید بلافاصله در حدود 8 میلیمتر قابل تشخیص باشد (بسته به نوع گوشی شما).


طراحی برای اندازه های کوچک هیچ چیز جدیدی نیست. تمرین معمول این است که لوگو را طراحی کنیم که همه کاره باشد .

اما قبل از رسانه های اجتماعی، لوگوی فوق العاده کوچک خیلی اهمیت نداشت. در عصر قبل از گوشی های هوشمند، لوگو بیشتر در امضای ایمیل، در بالای نوار وب سایت، در بسته بندی، و در خارج از مغازه - به معنی 50 میلی متر واقعی بود 

امروزه ، رسانه های اجتماعی، برای اینکه یک هویت موثر داشته باشند، باید در اندازه های فوق العاده کوچک به نظر برسند.

یک نمونه از هویت نام تجاری که به دلیل تحولات در رسانه های اجتماعی تکامل یافته است، لیگ برتر است که در فوریه 2016 لوگوی جدید را که توسط آژانس های طراحی DesignStudio و رابین برند ؛ مشاوره و طراحی شده است، راه اندازی کرد.


لوگوی قبلی لیگ برتر شامل یک شیر کامل، پوشیدن تاج و برگزاری یک فوتبال با پنجه بود. در اندازه کوچک، تصویر در داخل آرم، بیش از حد پیچیده و مبهم بود، ظاهرا تا حدودی غیر حرفه ای بود. طراحی مجدد در تجدید نظر شامل تنها سر شیر شد که نماد بسیار ساده تری است که به نظر می رسد در رسانه های اجتماعی عالی است، اما هنوز هم تاثیر چشمگیری در اندازه های بزرگ نیز داشت .


هویت این اندازه قطعا تاثیر مستقیمی بر چگونگی طراحی لوگوهای ورزشی خواهد داشت، اما من انتظار دارم که تاثیر گسترده تری نیز داشته باشد. طراحی برای رسانه های اجتماعی قطعا یک عملیات خاص است ، به خصوص اگر می دانید جایی که مخاطبان اصلی با برند شما ارتباط برقرار می کنند.


لوگوهای طراحی شده برای انطباق و تغییر

با توجه به اینکه چگونه ما با مارک ها ارتباط برقرار می کنیم و ارتباط آرم های آنلاین را می توان فورا تغییر داد ؛ فرصت منحصر به فردی را ارائه می دهد که در آن لوگوها می توانند در هر نقطه ای برای آگاهی از ایده ها، مباحث و موقعیت ها به کار روند.


اصطلاح "سیستم های لوگو" برای توصیف این نوع لوگو مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک چارچوب طراحی شده است که می تواند اصلاح شود، در حالی که قابل شناسایی باقی می ماند.

هویت جالب تر آن نوع لوگو طراحی شده توسط شریک پنتاگرام مایکل بیور برای نامزد ریاست جمهوری هیلاری کلینتون است. این یک آرم دیگر است که به طور موثر در اندازه های فوق العاده کوچک در رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت . اما من متوجه شدم که چرا بسیار جالب است. لوگو به عنوان یک پنجره قابل تشخیص برای افزایش آگاهی عمل می کند و توجه به مسائل سیاسی، حوادث و ایده ها را جلب می کند.


این قدرت و تأثیر زیادی دارد. هیلاری کلینتون با تغییر آیکون توییتر خود به یک نوع لوگوی شخصی ، بدون استفاده از کلمات و یا تصاویر دیگر ؛ قادر بود در هر موضوعی وارد شود .

جالب تر این است که عموم مردم می توانند با ایجاد سفارشی کردن لوگو برای چیزهایی که به آنها اهمیت می دهند هم همکاری کنند و همزمان از کاندید ریاست جمهوری در روند کار حمایت کنند. لوگو به اندازه ای ساده است که توسط هر کسی میرتواند کشیده شود، و درب های بی پایان را برای به دست آوردن نام تجاری به راحتی توسط هرکسی باز کند.


بازخورد منفی و طراحی هویت برای تحت تاثیر قرار دادن

هنگامی که لوگو راه اندازی می شود، بحث های آنلاین را کلید می زند. با تشکر از رسانه های اجتماعی ما می توانیم بلافاصله نظر خود را از یک لوگو به اشتراک بگذاریم ، و قسمت ترسناک این است که این بازخورد فوری است و در سطح جهانی برای هر کسی قابل مشاهده است، به این معنی که هر شرکتی که آن را نمایندگی می کند و طراح و مسئول ؛ هر کلمه را می بیند.


نگرانی من این است که به طراحان فشار وارد می کند و بر تصمیم های طراحی آنها تأثیر می گذارد ... من نگران طراحان هستم ؛ به طراحی چیزی جدید، هوشمندانه و هیجان انگیز امیدوارم که جهان آن را دوست داشته باشد، به جای طراحی آنچه که درست است که ممکن است فقط مقدار کمی آنرا بپذیرند ...


مردم تغییرات را دوست ندارند و این به این معنی است که هر تغییری، حتی اگر خوب باشد، فضای منفی را به وجود خواهد آورد. علامت های تجاری بخش مهمی از زندگی مردم است، اما رسانه ها و حتی برخی از طراحان حرفه ای چنین بازخورد منفی تکان دهنده ای را ارائه می دهند .

(توجه: اگر طراح هستید، نباید یکی از آنهایی باشید که فورا اثر منفی ارسال می کنند. غیرمنصفانه است که به طور عمومی کارهای دیگر طراحان دقیق انجام شود و فقط باعث شود شما احمق جلوه کنید . زمان را بفهمید و اینکه که چرا فلان چیز طراحی شده است به این ترتیب، فکر می کنید چیزی درست نیست، شاید شما کمبود دانش داشته باشید، بیشتر بخوانید یا با طراحان صحبت کنید تا از آنها یاد بگیرد. 

من اعتقاد دارم که آرم های موفق را کسانی خلق کرده اند که به درستی نماد را به اهداف تعیین شده اش رسانده اند . لوگو لازم نیست که هوشمندانه یا اصیل باشد، اما دنیای شبکه های اجتماعی ؛ تلگرام ؛ اینستاگرام ؛ توئیتر و بقیه می خواهند "خلاقیت" و "کار هوشمندانه و اصلی" را ببیند - اگر اینطور نیست، آنها آن را دوست ندارند.


به عنوان یک طراح اگر شما موفق به رفع اهداف شده اید و می توانید تصمیمات خود را پشت سر بگذارید، می توانید با افتخار با کار خود ایستادگی کنید و بدانید که چیز فوق العاده ای طراحی کرده اید. بله، شما می توانید جزییات منفی دریافت کنید، اما آن را نادیده بگیرید و با پروفیل بعدی و پروژه موفق، آنرا ترک کنید.

  • مختار برمکی